Onside Sport & Prono
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

+3
wompie
Johnny English
Fcb
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wie plaatst zich uit deze groep?

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_lcap42%Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_rcap 42% 
[ 11 ]
Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_lcap27%Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_rcap 27% 
[ 7 ]
Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_lcap27%Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_rcap 27% 
[ 7 ]
Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_lcap4%Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 26
 
 
Enquête gesloten

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Fcb za mei 31, 2008 4:53 pm

Voorbeschouwing EURO 2008 - Groep B

Tweede halte in de voorbeschouwing op het Europees Kampioenschap dat zaterdag van start gaat, is Groep B. Op papier is deze groep misschien wel de minst aantrekkelijke: vier ploegen die niet meteen tot de verbeelding spreken en eerder "werkvoetbal" spelen dan technisch verfijnd spel op de mat brengen. Favoriet in deze groep is natuurlijk Duitsland, 9 keer actief op een EK waarvan 3 keer succesvol. De laatste keer dateert ondertussen wel al van 1996. Vier jaar geleden werd Duitsland zelfs al in de groepsfase uitgeschakeld in een grope met Tsjechië, Nederland en Letland. Ook Kroatië was eerder al te bewonderen op een EK: in 1996 en 2004. In 1996 behaalde het de kwartfinale, het beste resultaat tot nu toe. Pikant detail: in die kwartfinale verloor het van de latere Europese Kampioen Duitsland. Beide teams ontmoeten elkaar dit jaar dus terug.

De andere twee landen zijn debutanten op het Europese Kampioenschap: zowel Oostenrijk als Polen hebben nog geen enkele deelname op hun palmares. Oostenrijk was natuurlijk rechtstreeks geplaatst als co-organiserend land. Polen breit dan weer een verlengstuk aan hun deelname aan het WK, twee jaar geleden.

In tegenstelling tot in Groep A, is de favoriet in deze groep overduidelijk: Duitsland. Onder leiding van Joachim Löw (de verrassende opvolger van Jürgen Klinsmann) had der Mannschaft weinig problemen om zich te kwalificeren voor dit EK. Het vernederde San Marino zelfs met een spectaculaire 0-13 score. Landen als Ierland, Slovakije en Wales kwamen gewoon tekort tegen de ploeg die in 2006 nog derde werd op het eigen WK. Toch één grote smet op het kwalificatieblazoen van de Duitsers: op eigen veld werd verloren met 0-3 van Tsjechië. Niet meteen een hoopvolle prestatie van één van de grootste favorieten voor de eindzege op dit EK. Maar misschien best niet teveel aandacht aan besteden: Duitsland is Duitsland, en die staan er bijna altijd op een groot tornooi.

Voornamelijk grote namen in de selectie: of dacht U dat Jansen, Lahm, Schweinsteiger, Borowski, Ballack, Klose, Podolski en Kuranyi niet kunnen voetballen? En vergis U niet: Duitsland is méér dan een tank die het vooral van het machtsvoetbal moet hebben. Er is zeker heel wat techniek aanwezig in de ploeg, wat zeker van pas kan komen tegen landen als Polen en Oostenrijk. De prognose is dan ook heel simpel: Duitsland mag geen problemen hebben om in deze groep bij de eerste twee te eindigen.

In mijn inleiding had ik al gezegd dat deze groep misschien wel de minst aantrekkelijke van het ganse EK is, maar dat moet ik meteen nuanceren: de strijd om de tweede plaats (na het onvermijdelijke Duitsland) ligt volledig open. Polen, Kroatië en Oostenrijk zijn best aan elkaar gewaagd. Oostenrijk haalt misschien op papier niet het niveau van de andere twee, maar het thuisvoordeel moet voor hen toch ook iets betekenen. Toch gaat mijn verwachting uit naar Polen. Polen is de laatste jaren een land dat steeds meer opgang maakt in het Europese interlandvoetbal (vraag maar aan onze Rode Duivels), en onder leiding van de immer fantastische Leo Beenhakker kan deze kern best wel aanspraak maken op de tweede plek. Overigens, over het duel tussen Duitsland en Polen is, gezien de geschiedenis, heel wat te doen.

In de selectie van Polen een aantal (oude) bekenden. Ook hier heeft Anderlecht een mannetje lopen: rechtsachter Marcin Wasilewski werd, na lang beraad, toch meegenomen naar Oostenrijk. Daar kan en moet hij de concurrentie aangaan met die andere speler met een Anderlecht-verleden, Marcin Zewlakow. Voor de rest natuurlijk geen al te bekende namen, maar spelers als Boruc, Smolarek en Zurawski zouden wel eens voor een verrassing kunnen zorgen op dit EK. Mijn prognose: Polen wordt nipt derde. Een slecht resultaat in de openingswedstrijd tegen Duitsland zal hen meteen tot achtervolgen dwingen en kwalitatief plaats ik hen net onder Kroatië.

Op Oostenrijk bijvoorbeeld. Oostenrijk is een team dat misschien wel te vergelijken is met België: een goed team, maar het komt net te kort om zich te meten met de subtop. En laat ons eerlijk zijn: de kans dat Oostenrijk op een EK aantreedt dat niet in eigen land gespeeld wordt, is op dit ogenblik niet al te groot. Betekent dat dat ze bij voorbaat kansloos zijn? Zeker niet. Zoals al eerder gezegd: het thuisvoordeel zal voor de Oostenrijkers zeker een belangrijke rol spelen. Daarnaast ontmoeten de Oostenrijkers favoriet Duitsland pas in de derde wedstrijd. Op dat moment is Duitsland misschien al geplaatst en "spaart" het krachten met het oog op een kwartfinale. Allemaal zaken die voor Oostenrijk van vitaal belang kunnen zijn op hun debuut op een EK.

Heeft Oostenrijk dan wel de spelers om de strijd aan te gaan met Polen en Kroatië (en waarom ook niet met Duitsland)? Echt bekende namen zijn in ieder geval niet te vinden in de 23-koppige selectie. Emanuel Pogatetz (Middlesbrough) is zonder meer de bekendste naam. Maar uiteraard betekent "bekendheid" niets in het voetbal. Als deze spelers hun hoofd voor de bal gooien, aangevuurd door het thuispubliek, is alles mogelijk. Ook een tweede (of wie weet zelfs eerste) plaats in deze groep. Toch vrees ik eerder voor een teleurstelling. Kroatië en Polen zijn misschien nét iets te sterk... .

Outsider in deze groep zou wel eens Kroatië kunnen zijn. En dat is véél meer dan een buikgevoel: in de kwalificaties eindigde de ploeg van coach Slaven Bilic voor Rusland én schakelde het zelfs Engeland uit. Qua geloofsbrieven kan dat tellen. Tegen Engeland haalde het zelfs een knappe zes op zes (met oa 2-3 winst in dé cruciale wedstrijd in Londen). Het enige verlies moest Kroatië incasseren tegen... Macedonië. Kroatië speelt de openingswedstrijd tegen Oostenrijk, wat in principe een haalbare kaart is. Duitsland wordt de échte test voor de Balkanstaat. Dan weten we of dit land in staat is om eindelijk eens hoog te scoren op een EK... .

Kroatië telt heel wat bekende namen: jammer genoeg geen Butina of Balaban in de selectie, maar wel Vedran Runje. De ex-doelman van Standard (nu: RC Lens) zal hoogstwaarschijnlijk niet in actie komen op dit EK (is in principe slechts derde doelman), maar toch wordt het een leuk weerzien. Verder is Kroatië goed gestoffeerd in alle linies. Achteraan vormen spelers als Simic, Simunic en Kovac een betrouwbaar slot op de deur; Modric, Srna en Kovac moeten voor de aanvoer zorgen voor spelers als Klasnic en Olic. Dit team heeft volgens mij voldoende kwaliteiten om tweede te worden. Al zal het aan Polen een wreed lastige klant hebben... .

Mijn prognose voor deze groep:

1. Kroatië (dé verrassing)
2. Duitsland
3. Polen
4. Oostenrijk

Wedstrijden

08 juni 18u00 Oostenrijk - Kroatië
08 juni 20u45 Duitsland - Polen

12 juni 18u00 Kroatië - Duitsland
12 juni 20u45 Oostenrijk - Polen

16 juni 20u45 Polen - Kroatië
16 juni 20u45 Oostenrijk - Duitsland
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Johnny English za mei 31, 2008 8:17 pm

Op deze moment speelt Duitsland een oefeninterland tegen Servië...

Duitsland nog niet echt in grote vorm, vooral Kuranyi niet. Ballack dan weer wel.

Maar goed, ik denk dat het in deze groep naar Polen en Duitsland gaat.
Johnny English
Johnny English
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 11
Registration date : 25-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van wompie zo jun 01, 2008 12:32 pm

Kroatië en Duitsland zullen doorstoten, Duitsers zullen niet echt sterk starten maar zullen wel stevig groeien in het ternooi.
wompie
wompie
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://nl.netlog.com/_platte

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Nathan zo jun 01, 2008 12:48 pm

Kroatie wordt de verassing vant toernooi denk ik.
Duitsland ga der maar nipt doorgaan peisek ...
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Canarus zo jun 01, 2008 1:26 pm

Ik tip ook op Kroatië om door te stoten, daarvoor mss niet eerstes in de groep maar toch zullen ze onderling met Duitsland beslissen wie de groep wint.
Polen zal scherprechter spelen en Oostenrijk wordt de meeloper en wordt zo als gastland in de eerste ronde uitgeschakeld.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Delirium wo jun 04, 2008 3:27 pm

Volgens mij toch wel de absolute Hooligankraker dit EK is Duitsland Polen, al zal Zwitserland Turkije ook lomp worden vermoed ik.

Ik denk dat Kroatie tijdens de kwalificatie te ver boven zich uit is gestegen en ik verwacht dat juist de Polen hun goede kalificatiereeksen van de afgelopen jaren eindelijk ook eens gaan omzetten in resultaat op het toernooi.

Oostenrijk is een outsider voor kwalificatie, maar heeft natuurlijk wel het thuisvoordeel.

Delirium
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 73
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van RSCA wo jun 04, 2008 3:37 pm

Duitsland en Kroatië voor mij.
RSCA
RSCA
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 15
Leeftijd : 40
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Nathan vr jun 13, 2008 2:53 pm

Domme rode kaart van Sweinsteiger en een verdiende overwinning van kroatie
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Canarus vr jun 13, 2008 3:17 pm

jaja kroatië toont dat het engeland van het ek heeft gehouden. soms echt mooi gecombineerd en gedomineerd. tweede goal was lullig maar daarvoor niet onverdiend al zullen de duitsers daar wel anders over denken. duitsland wint gewoon volgende match tegen oostenrijk en ze gaan door.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep B - DUI, KRO, POL & OOS Empty Re: Groep B - DUI, KRO, POL & OOS

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum