Onside Sport & Prono
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

+7
Canarus
Seba
Sonic89
dukeman
Nathan
wompie
Fcb
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wie plaatst zich uit deze groep?

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_lcap30%Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_lcap15%Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_lcap55%Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_rcap 55% 
[ 11 ]
Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_lcap0%Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Fcb di mei 27, 2008 2:52 pm

Voorbeschouwing EURO 2008 - Groep A

Tot aan de start van het EK, op zaterdag 7 juni, blik ik op geregelde tijden vooruit naar de vier poules op het EK. Vandaag is het de beurt aan groep A, met daarin gastland Zwitserland, verliezend finalist in 2004 Portugal, verliezend finalist in 1996 Tsjechië en Turkije. Enkel Tsjechië slaagde er ooit in om het EK te winnen. Al moet daarbij wel opgemerkt worden dat ze dit deden als de republiek Tsjecho-Slowakije en het EK op dat ogenblik (1976) nog niet hét grote tornooi was dat het sinds de jaren '90 geworden is. Veel van de huidige Tsjechische internationals waren op dat ogenblik zelfs nog niet geboren.

Maar toch, ook vandaag blijft Tsjechië één van de vele outsiders op dit kampioenschap. Maar het moet gezegd: eigenlijk zit dit EK vol met potentiële winnaars. Tsjechië start met een weinig benijdenswaardige opdracht: de openingswedstrijd spelen tegen gastland Zwitserland. Intrinsiek moet Tsjechië dan wel hoger ingeschat worden als de Zwitsers, maar het thuisvoordeel kan veel doen met een land. Uitzondering op die regel is natuurlijk België, maar laten we onze Rode Duivels voor de goede orde maar achterwege laten bij een bespreking van dit EK. Een tweede nadeel voor de Tsjechen is het feit dat ze hun - op papier - makkelijkste wedstrijd pas op de slotspeeldag hebben. De kans is niet denkbeeldig dat de race in deze groep dan al grotendeels gelopen is, of dat Tsjechië afhankelijk blijft van het resultaat in de wedstrijd Portugal - Zwitserland.

Hoe dan ook, Tsjechië wordt voor heel wat Belgen interessant om volgen. Dat wordt duidelijk als we de selectie van naderbij bekijken: zowel Daniel Zitka, Jan Polak als Stanislav Vlcek van Anderlecht werden door coach Brückner geselecteerd voor dit EK. Daarnaast zijn ook David Rozehnal (ex-Club, nu Newcastle) en Jan Koller (ex-Lokeren en Anderlecht, nu Nürnberg) opgeroepen. Vijf spelers met een Belgisch verleden dus, al is het maar zeer de vraag of we ze alle vijf in actie gaan zien. Petr Cech is ontegensprekelijk de nummer 1 in doel, Zitka moet dus al op een wonder/blessure hopen om één minuut te spelen. Daarnaast heeft Tsjechië spelers als Grygera, Jankulovski, Galasek, Kovac en Milan Baros die het onze "Belgen" heel moeilijk zullen maken om in het team te komen.

Hoewel Tsjechië heel wat talent in de ploeg heeft, vrees ik toch een beetje dat ze ten onder zullen gaan in een groep met Zwitserland en Portugal. Laatstgenoemden hebben volgens mij iets meer jeugdige spirit om tijdens een EK voluit te gaan.

Hoe gaat het thuisland Zwitserland het doen op het EK? Van beide gastlanden is Zwitserland ongetwijfeld het land met het grootste potentieel, maar zal dit voldoende blijken? Veel zal uiteraard afhangen van de openingswedstrijd. Slagen de Tsjechen erin om de hoge verwachtingen van de Zwitsers meteen aan diggelen te slaan, kan dit wel eens voor een mentale tik zorgen die ze tegen Turkije en Portugal (toch ook niet van de minste) maar moeilijk te boven zullen komen. Maar andersom geldt ook: een goede prestatie van de Zwitsers in de openingswedstrijd kan ervoor zorgen dat het land in een roes komt, en wel eens heel hoog zou kunnen eindigen. Ik sluit zelfs een halve finale niet uit... .

De Zwitserse selectie telt heel wat minder bekende namen dan bijvoorbeeld de Tsjechische en Portugese, maar is toch ook niet gespaard van talentvolle spelers: Philip Degen, Johan Djourou, Magnin, Philippe Senderos, Tranquillo Barnetta, Ricardo Cabanas, Yakin en Streller zijn dan wel namen die bij de modale voetballiefhebber niet al te veel belletjes doen rinkelen, maar aangezien er op Onside alleen maar échte voetbalkenners zitten: ze kunnen wel degelijk tegen een balletje trappen. Gecombineerd met het thuisvoordeel moet dit de Zwitsers minstens de tweede plaats kunnen opleveren.

Dat is ook mijn pronostiek: Zwitserland, na Portugal, in deze groep. Maar nogmaals, veel hangt af van de openingswedstrijd.

Maar zo komen we bij de grote favoriet in deze groep, en misschien wel één van de topfavorieten voor de eindzege: Portugal. En inderdaad, de selectie van Portugal barst van het talent. En wat meer is: in tegenstelling tot vele getalenteerde kernen, wordt deze kern aangevuld met een aantal spelers die heel wat ervaring hebben op het hoogste niveau. Vraag is alleen of zij, na toch wel een loodzwaar seizoen, zich nog kunnen opladen voor het EK... . De (mentale) vermoeidheid was bijvoorbeeld één van de redenen waarom topfavoriet Brazilië teleurstelde op het WK in Duitsland. Spelers als Ronaldinho en Robinho zijn die tik zelfs nooit meer te boven gekomen. Hopelijk varen de Christiano Ronaldo's en de Carvalho's van deze selectie niet zoals hun Brazilaanse collega's. Om de fans gerust te stellen: ik acht die kans toch redelijk klein in. Oke, een speler als Ronaldo heeft heel wat matchen in de benen en zal misschien wat minder presteren. Maar de kern is uitgebreid genoeg met daarin heel wat spelers, zoals een Nani, die maar een beperkt aantal wedstrijden gespeeld hebben dit seizoen én waarbij de honger ongetwijfeld groot is om aan hun clubs te laten merken wat ze allemaal kunnen. Of bij sommigen om een stap naar een échte topclub te zetten... .

Portugal begint tegen Turkije en gaat hier weinig problemen hebben. Ook Tsjechië en Zwitserland moet Portugal in principe wel de baas kunnen. Vandaar mijn pronostiek: Portugal wint deze groep.

Als laatste hebben we dan nog Turkije. Turkije deed het de voorbije jaren steeds goed op grote tornooien. Met als absolute uitschieter uiteraard de halve finale op het WK 2002. Maar toch heb ik er voor dit EK geen al te grote hoop op gesteld. Eén ding moet je de kern meegeven: er zitten heel wat namen in die op een grote dag Europa verbaasd kunnen doen opkijken, maar ik vrees een beetje dat deze spelers het dit EK wat gaan laten afweten. Vraag mij echter niet waarom: het is puur een "Fingerspitzengefühl" (ge zit in Zwitserland en Oostenrijk of ge zit er niet). Misschien wat te weinig defensieve kwaliteiten, dat zou het enige objectieve element in mijn voorspelling kunnen zijn. Turkije gaat wél scherprechter worden in deze groep. Een ploeg die tegen de mannen van Terim punten gaat laten liggen, zou er wel eens aan kunnen zijn voor de moeite. En zeg nu zelf, Turkije gaat nooit met 0 punten richting Bosporus gaan...

Maar zelf naar de volgende ronde? In deze groep? Mnee, ik denk het niet...

De wedstrijden

07 juni 18u00 Zwitserland - Tsjechië
07 juni 20u45 Portugal - Turkije

11 juni 18u00 Tsjechië - Portugal
11 juni 20u45 Zwitserland - Turkije

15 juni 20u45 Zwitserland - Portugal
15 juni 20u45 Turkije - Tsjechië


Laatst aangepast door Fcb op za mei 31, 2008 4:55 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van wompie di mei 27, 2008 5:49 pm

Tsjechië mist volgens mij toch wel wat kwaliteit, ik denk dat ze op dit EK geen enkele rol van betekenis gaan spelen. Ze hebben ook te kampen met wat blessures en enkele bepalende spelers die niet meer uitkomen voor de nationale ploeg.
Zwitserland gaat in mijn ogen stunten in deze groep. Een jonge, enthousiaste groep met het thuisvoordeel als wapen. Hun creativiteit gekoppeld aan vechtlust en inzet gaat wel wat potten breken.
Portugal mist een echte killer, Ronaldo zal echt niet alles op zen eentje kunnen beslissen, voor mij zijn ze zeker geen favoriet op EK eindwinst daarvoor missen ze de echte fysieke kracht.
Turkije kan wel iets laten zien maar tegen de echte grote tenoren zullen ze ten onder gaan, al is een stunt voor deze ploeg zeker niet ver weg te denken.

Ik gok dat Portugal en Zwitserland zullen doorstoten in deze groep.
wompie
wompie
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://nl.netlog.com/_platte

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Nathan di mei 27, 2008 6:13 pm

Die voorbeschouwingen heb ik gemist fcb Wink
Ik gok ook Portugal en Zwitserland
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van dukeman di mei 27, 2008 9:51 pm

Zeg fcb,

Zijde gij niemand vergeten jongen Laughing
Valon Behrami en Alexander Frei van Zwitserland.
Die zijn zeker onmisbaar bij la Suisse.

En ik denk toch da ge Turkije wa onderschat. Met die Sanli Tuncay en Arda Turan zijn ze zeker niet kansloos.

Maar ik zou mijn geld toch ook inzetten op Portugal en Zwitserland.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Sonic89 di mei 27, 2008 11:14 pm

Ik gok eerder op Tsjechië en Portugal, al is et moeilijk kiezen tussen Tsjechië, Zwitserland en Turkije.

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Nathan wo mei 28, 2008 2:13 pm

Zwitserland heeft het thuisvoordeel en Diene Frei schiet ze erin mee zijn ogen dicht Smile
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Seba wo mei 28, 2008 3:42 pm

Ik verwacht van Zwitserland zeker wel iets op het WK waren ze al nie zo slecht en nu spelen ze het ek "thuis" en me Frei die in vorm zit + Barnetta en Inler da zeker geen kakkers zijn ...
Den anderen ploeg zal hoogstwss wel Portugal zijn eh .
Seba
Seba
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Canarus za jun 07, 2008 8:05 pm

Frei zijn knie naar de zak net voor de rust. echt erg voor de captain van zwitserland. kvoel met em mee, moe echt rot zijn als ie nu al weet dat het ek voor hem gedaan is en gaat die toch redelijke jonge niet lijden door het verlies van zijn captain? ik hoop dat ze alsnog winnen, kheb symphatie gekregen voor die gasten.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Delirium za jun 07, 2008 9:06 pm

Vooral klote aangezien Frei in mijn opstelling van ekonside stond Sad

Delirium
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 73
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van wompie za jun 07, 2008 9:08 pm

Zwitserland zwaar onverdiend gewonne, Tsjechie heel defensief gespeeld en echt wel een pak geluk gehad. Zonde voor de Zwitsers Shocked
wompie
wompie
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://nl.netlog.com/_platte

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Driller za jun 07, 2008 9:10 pm

wompie schreef:Zwitserland zwaar onverdiend gewonne, Tsjechie heel defensief gespeeld en echt wel een pak geluk gehad. Zonde voor de Zwitsers Shocked

foutje Razz
Driller
Driller
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 224
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van kurt za jun 07, 2008 9:14 pm

Inderdaad foutje van wompie ,maar het zal van de ontgoocheling zijn zeker Very Happy

Jammer voor de Zwitsers,balletje op de lat nog.
Al bij al geen te goede wedstrijd vond ik,hopen op beterschap.

kurt
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 149
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van wompie za jun 07, 2008 9:18 pm

ja sorry das door de ontgoocheling. Ook omdat de wedstrijd best wel een mager beesje was, ik verwacht wel iets meer van Portugal-Turkije. Normaal wel een vrij open wedstrijd
wompie
wompie
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://nl.netlog.com/_platte

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Nathan za jun 07, 2008 11:59 pm

de 2 goalen van portugal kwamen voort uit mooie acties voor derest wzs et nie zo super en ik verschoot vooral da Quaresma nie in de basis stond en zelf nie is ingevallen ...
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Sonic89 zo jun 08, 2008 12:04 am

Jepla al 2 juste prono's Very Happy
Vandaag me ne prono me een paar vriende (20 cent inzet per match) toch al 2,10 euro gewonne (ware met 2 die 2-0 hadden). Hopelijk kan ek de lijn doortrekke Very Happy

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Canarus zo jun 08, 2008 12:11 am

kwas echt wel voor zwitserland maar theeft nie mogen zijn. denk dat ze het nu moeilijk gaan krijgen mee portugal en turkije. mss winnen tegen de turken en puntje tegen portugal maar dan moeten ze zich wel herpakken. ze waren nu ook weer nie zo gevaarlijk behalve die kopbal en die bal op de paal/lat.
laatste pas was toch een gebrek en efficiëntie zal nodig zijn anders gaan ze er rap uitliggen.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van wompie zo jun 08, 2008 11:12 am

Turkije speelde wel lekker vonnek, goe presse, die ginge der echt wel voor. Dieje centrale verdediger Servet ofzowiet, WA NEN BEER IS DA Razz . Nuno Gomes dee in zen broek elke keer da ze in duel ginge
wompie
wompie
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://nl.netlog.com/_platte

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van dukeman zo jun 08, 2008 11:38 am

Ik weet ni of het Servet was, maar der stond er bij de Turken ene van achter die nooit wist waar hem de bal kwijt moest. Die stond daar dikwijls 5 seconden wa te knoeien om dien bal onder controle te krijgen. Ni echt een toonbeeld van sier, maar verdedigend stond hem wel goe.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Sonic89 zo jun 08, 2008 11:55 am

Dieje Kazim vond ek wel sterk ze, ging toch regelmatig zijn mannetje voorbij en kon enkele acties creeren. Portugal wel verdiend gewonne, de Turken speelden lijk de Belgen indertijd. Alles geve in de 1e helft om dan in de 2e helft te moeten happen naar lucht. Al bij al hebben ze wel goe gespeeld, al had het zeker 3-0 of 4-0 kunne zijn.

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Nathan di jun 17, 2008 1:42 pm

Tis ier maar stil over de formidabele overwinning van de turken en de enorme flater van Cech ... Smile
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Canarus di jun 17, 2008 3:05 pm

kheb de match niet gezien, evenals de blunder van cech.

mss iemand maar een linkje posten naar een filmpje Wink
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van foempe di jun 17, 2008 3:22 pm

'k zien wel dat in de hierboven vermelde poll niemand turkije in de volgende ronde zag zitten !!
foempe
foempe
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 68
Leeftijd : 54
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Sonic89 di jun 17, 2008 3:55 pm

Ja khad voor het EK toch wat beter verwacht van Tsjechië

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR Empty Re: Groep A - POR, TSJ, ZWI & TUR

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum