Onside Sport & Prono
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peloton Game - Online Cycling Manager

+2
dukeman
Vasa
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa ma jun 02, 2008 11:48 pm

Weer even dit leuke online cycling manager spel promoten. Is nu toch al een goed jaar dat ik het speel en persoonlijk vind ik het leuker dan bijvoorbeeld hattrick. Het supportersysteem is wat veranderd waardoor het makkelijker is om inkomsten te krijgen. En er vooral minder voordelen zijn aan het express in een lagere divisie blijven.

http://www.peloton-game.net/

edit: kan iemand dit naar het spelletjes onderdeel moven? Smile

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman di jun 03, 2008 4:29 pm

Kunde wa tips geven?
Want ik snap er de balle van.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Nathan di jun 03, 2008 6:06 pm

Als ik mij nie vergis heb je dat op de oude site ook nekeer gepost, keb et toen geprobeerd maar twas te ingewikkeld en ik ben nie zo nen koerskenner Smile
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Sonic89 di jun 03, 2008 8:09 pm

Ik heb daar 2 seizoene aan meegedaan, maar tstak vrij rap tegen. Ik boekte precies ni veel progressie :p

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa wo jun 04, 2008 12:38 am

Kies een kort sponsorcontract zodat je je kan verbeteren als het goed gaat en je genoeg initiële resources hebt.

Begin met het inhuren van een trainer die ofwel 20 heeft in flat of mountain. Al de rest moet nul zijn anders is hij te duur.

Voeg al je renners toe bij de training. Doe enkel aan een aantal races mee als je ziet dat het deelnemersveld klein is (6 tot 7 teams) en laat je renners dan 100% gaan. Ze gaan dan wel een aantal weken nodig hebben om goed te recupereren, maar zo kan je mischien wat punten en supporters scoren.

Koop vooral geen youthscout of dure renners.

Als je renners koopt let er dan op dat ze door een team worden verkocht dat die heeft kunnen krijgen door een goede youthscout (20-20-20) en dat ze nog niet (veel)langer dan een maand bij dat team zijn, anders wilt het meestal zeggen dat ze niet snel genoeg trainen.
Ook als je renners koopt wil je ze meestal jong (-20) met goede bravery, steering en degelijke sprint/downhill/hill/TTT (in die volgorde), dit zijn trainbare skills die door bijna niemand getrained worden omdat voor flat of mountain belangrijk zijn.

Op deze manier zou je na een seizoen trainen wat renners moeten hebben die mee kunnen doen voor punten en victories. Verkoop of ontsla je spelers die helemaal niet lijken te verbeteren na training.

Let erop dat je op tijd je trainer gaat bijtrainen in een anders skill voordat zijn main skill gehalveerd wordt(duurt wel een aantal seizoenen en krijg je waarschuwing van bij training).

Qua merchandising zou ik als verkoopsprijs het dubbele nemen van je aankoopprijs. je verkoopt dan ongeveer aan 3/4 van je supporters in bidons en ongeveer de helft in al de rest maar dat merk je wel. Dit gaat je main bron van inkomsten zijn dus zorg dat je er goed mee omgaat.

Nathan, ik vindt dit dus oneindig veel minder ingewikkeld dan hattrick, veel minder variabelen die bepalen wie gaat winnen in een koers, wat het voor mij leuk maakt.

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Nathan wo jun 04, 2008 2:20 pm

bwa, ... aantrekkelijke uitleg, mss achter examens eens aan beginnen Smile
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman wo jun 04, 2008 8:32 pm

Ik had vandaag Parijs-Roubaix. En ik ben 28e geworden. Ik heb geen flauw benul of dat nu goed is of slecht is. Ik sta in ieder geval nog met 0 punten net zoals 6 anderen. En dan degraderen er nog 8 in mijn divisie. Dan zit ik volgend seizoen al in 5e divisie.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa do jun 05, 2008 12:30 am

28e is redelijk als je pas begint. Parijs Roubaix is in mijn divisie door de meeste teams met goeie rijders gereden, ik dee daar dus niet aan mee. Meer kansen om in andere races te winnen. Degraderen ga je in vierde normaal niet doen aangezien er nog niemand in 5e zit, ook al zijn die divisies klaar. Vergeet niet dat er ook nog bot-teams tussen zitten om de prijzenpot te spekken.

Het duurt zowiezo altijd even voor je punten gaat kunnen pakken. Als je nu goed kan trainen kan je volgend seizoen mischien al promoveren. (in vierde promoveren meer dan enkel de eerste twee normaal, aangezien er in hogere divisies ook failliesementen kunnen zijn.

Edit: mijn tactiek in de scheldeprijs was dus daar met 5 rijders voor 100% te pieken omdat de volgende races meer hillgericht zijn en ze dus toch tijd hebben om te rusten. Met 5 rijders binnen top 20 tot gevolg (3,8,11,15,19).
Er deden 13 teams(6 botteams) mee voor een maximale prijzenpot van 32000, opbrengst was rond de 20k met 5k kosten. Het belangrijkste waren de divisiepunten (maakt verschil in degradatie, plus eindpositie bepaalt bonus en sponsorcontract) en de supporters, er kwamen er een 700 tal bij, wat mijn winst tot ongeveer 100k uit merchandising zal brengen (100k kosten, 200k omzet).

Btw, Dukeman, als je kan, verkoop je trainen en koop er een nieuwe met flat 20. Dan kan je tegen volgend seizoen degelijk meeracen. Lage skills in veel dingen is zeer nutteloos in peloton.

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman vr jun 06, 2008 12:16 pm

Ik ga het nu serieus aanpakken.
Ik heb dat ander account gelaten voor wat het was en ben opnieuw begonnen. Ik stond al 500 000 in de schulden.


Laatst aangepast door dukeman op zo jun 08, 2008 3:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa zo jun 08, 2008 2:13 pm

Stom dat je die ene renner van 23 verkoopt, verkoop alleen renners ouder dan 25 als je ze niet goed kan trainen.

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman zo jun 08, 2008 3:23 pm

Euh, die was gewoon dikken brol. Dumpen dus.
En ik ben vandaag 5de geworden in de Amstel Gold Race me ne gast die ik gisteren heb gekocht. Nr. 1, 2, 3 en 4 waren allemaal van de dezelfde ploeg Rolling Eyes .
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Nathan zo jun 08, 2008 6:37 pm

Ben ook ingeschreven Smile Ksnap der geen reet van ma kzal wel zien Smile
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa ma jun 09, 2008 12:25 am

dat die ene nu nog nie goe was wilt niets zeggen hoor, die had goeie skils die ge nooit gaat wilen trainen en vooral da was belangrijk.
Wa snapte precies nie nathan? In geval van twijfel gewoon niks behalve trainer kopen met 1 skill op 20 en u renners trainen tot ge het snapt :p

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Nathan ma jun 09, 2008 5:50 pm

Vasa schreef:dat die ene nu nog nie goe was wilt niets zeggen hoor, die had goeie skils die ge nooit gaat wilen trainen en vooral da was belangrijk.
Wa snapte precies nie nathan? In geval van twijfel gewoon niks behalve trainer kopen met 1 skill op 20 en u renners trainen tot ge het snapt :p

euhm ............... ok Smile
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa ma jun 16, 2008 10:35 pm

Heb de voorbije week leuke jonge rijders gekocht en ene van 23 met als Hill 5, met wat training moet die alles qua kleine rondes winnen. Very Happy Alleen jammer dat hij 400k kostte. Razz

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman za aug 02, 2008 2:45 pm

Mijn seizoen is geslaagd. Een rit in de Dauphiné Liberé, tweede rit in de Deutschland Tour en de eerste rit in de ENECO-Tour. Voor een eerste seizoen valt da best mee denk. En nu ga ik nog voor een rit in de Vuelta.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa ma aug 04, 2008 9:21 pm

Nice Razz

Ik heb nog altijd niks meer gewonnen, maar ben aant wachten tot Tour de Pologne en laatste drie koersen.

Heb leuke jeugdcyclist van 19 die op 6 weken tijd al 20k meer is waard geworden(gemiddeld is da maar 10k) dus die gaat leuk worden.

Stats:
Henny Besseling (age 19) healthy and 100% fit.
Earning $3,139 per week.
Value: $314,524
Flat: 4 Downhill: 1
Hill: 2 Sprint: 1
Mountain: 5 Time trial: 2
Leadership: 2

Hopelijk komt daar nog een punt in mountain bij en daarna op flat trainen
wordt zalige cyclist die mij lekker veel geld gaat opleveren ^^

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Canarus di aug 05, 2008 12:30 am

hmm ik begin eraan te denken ook een acc'tje aan te maken. moeje veel doen bij da spel?
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa di aug 05, 2008 8:35 pm

Niet echt, al is het waarschijnlijk in het begin ff wennen enzo, en tegenwoordig moet je aan elke race meedoen om te zorgen dat je supportersaantal voor die week niet zakt.

Als je je aan de tips houd die ik al gegeven hebt, is het vrij simpel in het begin en kan je rustig alles goed leren kennen.

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman vr aug 08, 2008 9:18 am

Het is niet echt moeilijk, enkel bij de transfers is het wel een gevecht van jewelste en zijde dikwijls wa geld kwijt. Ni altij gaan overbieden, anders kunde de boeken wel sluiten. Maar als ge al actief zij en een beetje verstand hebt, komde al redelijk ver. Kijkt nu naar mij Laughing
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa ma aug 11, 2008 12:59 am

Hangt er vanaf wat je veel geld noemt, 's nacht kan je goede deals doen, gewoon nooit meer dan 40k geven en controleren dat elke cyclist die je koopt een pull is van een team met 20/20/20 youthscout

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman di aug 19, 2008 9:19 pm

Man, ik zit hier in de ne groep me ne gast die alle ritten van de Ronde van Spanje wint en allemaal met één en dezelfde renner. Over demotiverend gesproken, da kan tellen zenne. Een beetje geloofwaardigheid mag toch wel... Anders ga da spel rap van up naar down gaan. En wie eindigt er vandaag tweede. Just, ikke.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa ma aug 25, 2008 1:58 am

Quit whining :p
Gij hebt ten minste 5 ritten al gewonnen. Vermoedelijk is die alleswinner nu wel weg en gaat gij het seizoen domineren en promoveren.
Ok, het is niet compleet eerlijk maar vergelijk het met de verschillende soorten koersen die er zijn.(en in uw league zit dan iemand die eigenlijk te sterke renners heeft om te mogen meerijden)

En waarom is dat onrealistisch? Ik zat drie plaatsen verwijderd van degradatie, als ik naar uw league zou degraderen, winnen mijn renners ook alles hoor. Razz

Ma bon, was een redelijk seizoen met vooral de aankoop van één rennner heel erg leuk, die op een maand of 5 van 3 naar 6 is gegaan in mountain. En ie is nog maar 20, tegen dat die 25 is (gaat die makkelijk 10 flat 8 mountain zijn en gigantisch veel winnen. Very Happy
Hopelijk kan ik volgend seizoen nog wat ritten meepakken met mijn vlakke renners en nog eens een puntentrui winnen.

Had echt niet verwacht dat ik zo veel geld ging verdienen dit seizoen wel:

Last season's total income: $5,357,293.00
Last season's total costs: $3,957,432.00
Current bank balance: $1,662,660.00

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman ma aug 25, 2008 8:43 pm

Ik ga het in ieder geval proberen.

Speerpunten worden dit jaar:

Upton Abecasis (leeftijd 31) gezond en 100% fit.
Verdient € 5.596 per week.
Waarde: € 475.775
Vlak: 5 Afdalen: 1
Heuvels: 2 Sprinten: 8
Bergen: 4 Tijdritten: 3
Leiderschap: 5

Micha Lardenoit (leeftijd 24) gezond en 100% fit.
Verdient € 2.822 per week.
Waarde: € 250.731
Vlak: 4 Afdalen: 3
Heuvels: 3 Sprinten: 2
Bergen: 5 Tijdritten: 4
Leiderschap: 3
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van koen1982 ma aug 25, 2008 8:53 pm

Ik heb ook zo'n ploegje aangemaakt paar weken geleden. En heb een trainer van 20 vlak gekocht. Maar ik ik heb nog maar 3 renners waar 1 puntje bij vlak bijgekomen is hoor. Zo traag of is dat normaal.
Kan je echt maar 1 trainer hebben? ik zou graag nog een trainer voor de bergen hebben
koen1982
koen1982
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 182
Leeftijd : 41
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman ma aug 25, 2008 9:09 pm

Kzal zeggen wat ik gedaan heb. Ik heb heel mijne bazaar verkocht. Ik ben tegen talent. Ik had precies allemaal brol. Twee goeie gekocht, daar 3 overwinningen mee gehaald en een goei klassement. Veel geld verdiend en daarmee langzaamaan beter en beter gekocht. Het is gewoon kwestie van de goeie renners te kopen 's morgens of laat op de avond. Anders geefde veel te veel geld uit. En dan schiet je er niks mee op.

Maar training gaat inderdaad traag en dat begint te steken. Daarom moet je je eens op de transferlijst begeven en een een pull van een 1ste klasse team met een jeugdscout van 20-20-20 kopen. Die worden altijd sneller beter. Die onderste was er zo één. Wel redelijk duur, maar die zijn het tenminste waard. Die bovenste is al op leeftijd, maar die gaat mijn seizoen kleuren hoop ik.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa ma aug 25, 2008 11:22 pm

Hoeveel heb je die betaald duke? Want die lijkt mij toch minstens een paar miljoen waard. Die andere lijkt ook wel goed, maar zijn lage waarde doet uitschijnen dat hij toch niet zo'n hoge secondary skills heeft.

Trainen gaat altijd vrij traag. Renners die wedstrijden rijden leren wel sneller, dus zorg dat de renners die moeten groeien aan zoveel mogelijk zaken meedoen en tenzij je zeker bent dat je zo kan winnen, laat je ze best nooit meer dan aan 70% racen.

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman di aug 26, 2008 11:19 am

771 000 euro, da was een midnachtkoopje.
Daar heb ik wel heel wat geluk gehad, denk ik.
Maar ja, die 8 voor sprinten zal ook wel wat overroepen zijn.
Als ge ni kunt volgen, dan kunde ni volgen he.
En hij heeft 20-20 sec. stats. Maar ja, 31 jaar. Lang gaat die niet meer meegaan. Tzal dit seizoen of volgend seizoen moeten gebeuren.
Vasa, wete gij wanneer renners stoppen? Is da op nen bepaalde leeftijd?

En dien onderste heeft inderdaad nogal zwakke secundaire skills. Maar dat moet ik er maar bijpakken. Langzaamaan met vallen en opstaan, letterlijk dan, zal die er ook wel komen.
Hij is tenslotte nog maar 24.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Vasa di aug 26, 2008 7:59 pm

True, als je ene met lage balance en steering veel laat rijden gaat die naar paar seizoen wel in alles 5 hebben wat zowat de minimum is.

Vanaf 35 gaan ze in een negatieve leercurve dacht ik. Dus daar kunde toch nog wel wa fun aan beleven. En die 8 sprint is echt wel ongelooflijk zalig hoor.(De laatste % van een race worden altijd in sprint gereden), dus jij hebt daar een heel goeie multiplier.

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van dukeman do aug 28, 2008 12:10 pm

Ik probeer hier zo wa talent te sprokkelen. Maar da lukt van geen kanten.
Ik bied zo'n 30.000 voor een goeie jong pull met goede sec. skills, die ik dan zou trainen. Komt er in eens nen Italiaan die 100.000 biedt en dat is ie geeneens waard. Die smijten maar me geld. Ik wil wel eens weten hoeveel kapitaal da die hebben. De prijzen zijn serieus naar omhoog gegaan. Talenten met een vierke voor bergen bieden ze al een half miljoen voor. Zo kan ik mijn selectie ook ni versterken.

Vasa, hoeveel zoude gij voor dezen ouwe patat geven?

Mitchell Duvetter (leeftijd 34) gezond en 100% fit.

Verdient € 3.397 per week.
Waarde: € 422.147
Vlak: 8 Afdalen: 1
Heuvels: 2 Sprinten: 3
Bergen: 4 Tijdritten: 2
Leiderschap: 5 Ervaring: 8
Sturen: 15 Durf: 12
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Peloton Game - Online Cycling Manager Empty Re: Peloton Game - Online Cycling Manager

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum