Onside Sport & Prono
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hervormingen Belgisch voetbal

+8
RSCA
Delirium
djourik
Fiatagri
Sprokkel
Canarus
dukeman
Fcb
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fcb za mei 31, 2008 3:30 am

Uit hier al uw bedenkingen/suggesties over de hervormingen in het Belgisch voetbal. Wat vindt ge van de voorgestelde competitie-hervorming en de reactie van de tweedeklassers erop? Hebt ge zelf suggesties? Moet er eigenlijk überhaupt iets veranderen aan de competitie?
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van dukeman za mei 31, 2008 12:43 pm

Ik vind het dom dat België nu play offs gaat organiseren terwijl Nederland het juist afschaft. Ik ben meer te vinden voor een systeem zoals in Schotland waar 12 clubs elkaar 3 keer per jaar treffen. Liever 3 keer tegen Standard en Anderlecht dan 2 keer tegen Standard, Anderlecht en Tubeke. Maar zo'n idee krijg je er natuurlijk nooit door als die tweede klasse clubs alleen en alleen maar aan zich zelf blijven denken.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus za mei 31, 2008 11:13 pm

dju toch, kheb net mijn mening verkondigd in het tweede klasse topic...
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Sprokkel zo jun 01, 2008 1:41 pm

Awel, heel die hervormingen zen zoe belachelijk lek da ze groot zen! Kampioen is kampioen, dor moete ni noggis veur gon sjotte nadien vinnek!

Hoe kunde de spankracht van onze eigenste competitie terug vergroten??? Door dieje nieuwe fifa regel al gelijk in te voeren! 6+5, daar zennek veur 125% voor! Hierdoor zulle de Belgische talentjes hun kans wel MOETE krijge, en zo komt onze nationalen trots oek misschien noggis wa hoger van de grond.

Een sterke belofteploeg wor der dan gennen enkele van oep niveau geraakt in de A-ploeg is wer weggesmete voetbalgenot e! En as ze oep den bond erges iet van kenne, dan zalt wel van voetbalgenot wegsmijte zen mijn gedacht!
Sprokkel
Sprokkel
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 142
Leeftijd : 45
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus zo jun 01, 2008 1:46 pm

idd, die fifaregel die is goedgekeurd zal op termijn een goed effect hebben op ons voetbal. spijtig dat de fifa dit moest doen en dat onze bond nooit eens met zoeen innovatie afkomt...
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Sprokkel zo jun 01, 2008 1:54 pm

Tsja, dieje regel isser nu wel door bij de fifa, mor de grote clubs zenner zwaar tegen, dus of dieje effectief zal toegepast worden is nog mor devraag! Ik vrees er eigelek voor.

En dan sprekek nog ni over zogenaamde rascimse groeperingen, of de vrijheid van arbeid en wetek wa nog allemaal... Tis amol nor de klote joeng!
Sprokkel
Sprokkel
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 142
Leeftijd : 45
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fiatagri zo jun 01, 2008 3:36 pm

Tja, 6 vind ek er toch over ze. 4 tot daar aan toe, dan voorkomde al zoiets als Beveren die met een gans Ivoriaanse ploeg speelden.
De jeugd een kans geven tot daar aan toe, maar of die altijd beter gaan zijn valt nog te betwijfelen.
Als ge op dit moment Belgische spelers moet gaan kopen van een andere ploeg, is er ni veel keuze uit goeie spelers ze.

En over die playoffs, ik zie ook liever da kampioen direct als kampioen. Maar die playoffs leveren wel aardig wa op aan inkomsten, dus als de kampioen daar ni aan meedoet, dan zouden die die inkomsten mislopen. Da zou ook ni logisch zijn. Allé, ze kunnen da wss wel regelen maar toch.
Fiatagri
Fiatagri
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 457
Leeftijd : 38
Registration date : 30-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fcb zo jun 01, 2008 3:48 pm

Da laatste is nochthans simpel op te lossen: Géén Play-offs :s

Gewoon, een eerste klasse met zestien. Eventueel met een soort League Cup in augustus, zoals in Duitsland...
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fiatagri zo jun 01, 2008 4:01 pm

Maja, ze willen voor meer geld zorgen. Met play offs kunt ge da. Als ge gewoon met 16 gaat spelen, dan verandert er niks. En ik denk dat iedereen het erover eens is, dat er iets moet veranderen.
Fiatagri
Fiatagri
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 457
Leeftijd : 38
Registration date : 30-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fcb zo jun 01, 2008 4:08 pm

Meer geld... Zou het zoveel schelen?

Voor de play-offs gaat ge natuurlijk meer geld vangen, maar zo'n play-off zorgt toch voor een "degradering" van de eerste periode naar een lange aanloopperiode voor de play-offs. Dus tzou best wel is kunnen dat de tv-zenders daar minder geld voor over hebben.

50+50 en 60+40 is altijd 100 e...
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus zo jun 01, 2008 4:24 pm

kheb ook mijn twijfels over die play-offs. vooral dat de "kampioen" daarin moet aantreden en nog alles kan verliezen.

zijn er geen andere manieren om aan meer geld te komen, ja natuurlijk!
nieuwe infrastructuur voor de grote clubs en meer geld voor de jeugdwerking en op termijn doen de belgische clubs weer mee op het europese niveau en komt er geld binnen. doordat het niveau hier dan stijft gaan de tv-zenders er meer geld voor over hebben om dat uit te zenden. tis mss een plan op lange tot zeer lange termijn maar het kan haast niet anders als je ons voetbal zo lang 'verwaarloost'.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van djourik zo jun 01, 2008 9:57 pm

in die play-offs kunt ge alles verliezen... ben daar ook serieus tegen.

maar ben wel content dat die 6+5 regel er gaan aankomen.
djourik
djourik
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 397
Leeftijd : 47
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fcb zo jun 01, 2008 10:27 pm

Mocht ik het voor het zeggen hebben, zou ik het volgende doen:

1. Een afslanking van 18 naar 16 eersteklassers.

2. Een League Cup in augustus waaraan minstens 4 of mss zelfs 6 ploegen deelnemen. In een knock-outsysteem, dus maximum 3 matchen per team. Maar dan wel drie "grote" matchen. Er staat dan wel niet veel op het spel, maar ik ben er zeker van dat die matchen heel wat beziens gaan hebben. En waarom geen uitzendingen op open net (en de zenders zelf laten meebieden voor dit lot).

3. Proberen een BeNe-Cup te lanceren (vanaf de zesde ronde ofzo, tis uiteraard nutteloos om de provincialers tegen Nederlandse ploegen te laten uitkomen). Ik ben er zeker van dat de Nederlanders voor dit idee ook gewonnen zijn. Heeft heel wat meer spektakelwaarde, een grotere "markt", etc (=> goed voor de tv-rechten). En wie weet, als het aanslaagt, is het een eerste stap naar een BeNe-League.

Het zijn misschien niet de meest voor de hand liggende veranderingen, en uiteraard hebben ze ook hun gebreken, maar ik vind ze iig meer "sexy" dan de formule die nu op tafel ligt.

Plus, het beantwoordt aan heel wat behoeften:

* Door een League Cup en een BeNe Cup zou het televisiebedrag toch wel wat opgekrikt kunnen worden. Zeker de BeNe Cup moet - via een samenwerking NOS - VRT - heel wat meer geld in het laatje kunnen brengen dan de huidige Cup. Het is ook mogelijk om "grotere" sponsors te vinden (want een groter afzetgebied).

* Er komen een pak meer topwedstrijden: een League Cup waarin toch wat toppers op het programma staan (want de top-6 van het vorige seizoen), plus een BeNe Cup waar matchen als PSV - Anderlecht toch nog iets meer spektakelwaarde hebben. Die topwedstrijden zijn in principe goed om het niveau wat omhoog te helpen.

* Zelfde opmerking, maar dan naar de fans toe. Ik ben er zeker van dat een Constant Van Den Stock-stadion uitverkocht raakt voor een match als RSCA - Heerenveen in de 1/8e finale ipv RSCA - Westerlo.

* En eigenlijk is het voor de topclubs ook zeker niet slecht dat de Cup wat aan waarde wint: op dit moment valt er in de beker nog maar weinig te verdienen, maar dat verandert uiteraard met een BeNe Cup. Een ploeg die het ver schopt, gaat daardoor toch een mooie bonus krijgen. En dat beantwoordt dan weer aan de eis van de G-5 die het oneerlijk vinden dat de televisiegelden voor de competitie volgens een bepaalde (solidaire) sleutel verdeeld worden.
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus zo jun 01, 2008 10:34 pm

voor een BeNe Cup ben ik wel te vinden maar een BeNe League dan weer niet. onze eigen competitie heeft nog altijd zijn charme met bepaalde matchen zoals die tussen grote rivalen brugge en anderlecht en die met de typische derbysfeer.

met hollandse ploegen erbij vallen al redelijk wat derbys weg en gaan we goed merken dat onze belgische ploegen voor dat niveau een maat (of meer) te klein zijn. ja, anderlecht en brugge kunnen wss wel meedraaien in de top (of subtop) maar wat met de rest?

mss eerst zorgen dat alle eersteklasser financieel gezond zijn en met een degelijke infrastructuur die topmatchen laat renderen. dan kan er nog altijd gepraat worden over een gemengde competitie met de nederlanders.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fiatagri zo jun 01, 2008 10:40 pm

Of Clubtje ga kunnen meedraaien aan de top, betwijfel ik. Vergeet ni da de laatste 2 jaar Clubtje 7e en 3e is geworden met niet echt oogstrelend voetbal.
Dan zie ik het Standard nog beter doen tussen die Hollandse ploegen.
Fiatagri
Fiatagri
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 457
Leeftijd : 38
Registration date : 30-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus zo jun 01, 2008 11:27 pm

tja op dit moment hebt ge mss gelijk maar club is een topclub en zal dat (zonder overdreven ongelukken) ook altijd blijven.

na de zeven vette jaren, zal het nu de zeven magere jaren worden maar uiteindelijk zal brugge er terug staan, reken daar maar op.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fcb di jun 03, 2008 5:17 pm

Toch nog goed nieuws vanuit het tv-rechtenkamp:

De Profliga heeft het bod van Belgacom (en dus ook RTBF/VRT voor de samenvattingen) aanvaard. Begon al een beetje te vrezen dat Telenet nog zou komen opzetten (met in hun kielzog 2BE en VTM)...

Nog eens drie seizoenen Studio Eén dus Smile
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van dukeman di jun 03, 2008 5:31 pm

Heeft De Witte er nu meer dan 40 miljoen voor gekregen?
In ieder geval ben ik wel blij da het bij Eén blijft.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fcb di jun 03, 2008 5:49 pm

Bod is ongewijzigd gebleven: 44 miljoen ongeveer
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus di jun 03, 2008 6:15 pm

om exact te zijn zou het gaan om 44.7 milj dat vermeerderd wordt naa 45.7 door reclame-inkomsten (of iets in die aard toch).

kvind dat bod echt wel goed genoeg voor het belgisch voetbal. als ze dat om de drie jaar gaan verhogen mee 25% dan geraken we er ook wel zeker.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Delirium wo jun 04, 2008 3:32 pm

Ik zou het erg leuk vinden als Nederland en Belgie qua voetbal zouden fuseren, zoals ik hier al vaker heb aangegeven. Ik denk dat er in Nederland ook best wel mogelijkheden voor zouden zijn.

MAAR:

Bij de hervormingen binnen de UEFA (G14 die is uitgebreid met veel meer vertegenwoordigers) is afgesproken dat, als bescherming van de uefacup, CL en de huidige grootmachten er buiten de UEFA om geen andere competities gevorm mogen worden. Dus ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.

Delirium
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 73
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van RSCA wo jun 04, 2008 3:37 pm

Klopt idd wat Delirium hier komt te zeggen.

Spijtig, want ik zie een BeNeCup ook wel zitten.
RSCA
RSCA
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 15
Leeftijd : 40
Registration date : 31-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Nathan wo jun 04, 2008 4:59 pm

Idd, zou ook beter zijn voor de Belgische jonge talenten kansen te geven.
maar zoals Delirium zegt ... de kans is klein
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Fiatagri wo jun 04, 2008 9:13 pm

Tja, ik ben toch serieus aant twijfelen om belgacom tv te houden.

Ik heb een classic + abo. Dan krijgt ge 2 matchen per weekend gratis(vrijdag en zondagavond). Op zaterdag kunt ge dan voor 5€ nog een match zien.
Maar als ze matchen als Standard-RSCA en RSCA-Brugge(die ge zelfs ni eens voor 5€ extra kunt zien) daar ni uitgeven en in de plaats matchen als Cercle-Brussels of Zulte Waregem-Charleroi geven, dan begint het erg te worden.
Ze willen dan da ge nog eens 10-20€ extra betaald voor een all-foot abo...

En tis alleen voor de voetbal da ik belgacom tv heb, want voor de rest suckt da echt. Zo traag als iets en geen bijzondere extra programma's.

Ik denk er sterk aan om het buiten te zwieren.
Fiatagri
Fiatagri
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 457
Leeftijd : 38
Registration date : 30-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Sonic89 wo jun 04, 2008 9:21 pm

Kvin da ook verloren geld, moesten er nu wekelijks mooie affiches zijn zou ik het overwegen om het te nemen, maar nu....
Ook het feit dat ons voetbal niet zoveel meer voorstelt is een pijnpunt, als je ziet da ze bij Belgacom de rechten kopen voor 44,7milj en in Spanje is da voor meer dan een miljard euro (1,2 als ek mij ni vergis) verkocht. Het was wel voor 7 jaar maar toch, het wil iets zeggen over het niveau.
Als ze dan nog eens matchen als Cercle - Brussels geven is het helemaal om zeep. Die 5 euro voor 1 match zouden ze ook beter invoeren voor alle matchen. Want nu is het bijna useless eigelijk...

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus wo jun 04, 2008 9:25 pm

tja, ze moeten hun winst er kunnen uithalen. kvind het echt erg gesteld met ons voetbal ze. ze zouden beter een abo uitgeven met een vast bedrag per maand/jaar dage alle matchen kunt zien. maja da ga wss al zo zijn en overdreven duur...
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Canarus vr aug 08, 2008 12:24 am

Jupiler Pro League is de nieuwste hervorming van ons belgisch voetbal. een nieuwe naam maar echt zonder concrete inhoud want het zegt alleen maar dat ons voetbal profesioneler moet worden zodat de kwaliteit naar boven gaat en betere samenwerking met de politiek.

geen woorden maar daden, dat ze eerst met een deftig initiatief afkomen. ik heb bvb geen vertrouwen in het playoff-systeem.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van kurt vr aug 08, 2008 8:47 pm

Een idee van Marc Degrijse waar toch eens over na te denken valt.
Ik vind het nog geen slecht gedacht

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/eersteklasse/080808_degryse_hervorming

"Concreet komt het voorstel van Degryse hierop neer: een competitie van midden februari tot midden december, met een korte pauze van 2 tot 3 weken in juni."

kurt
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 149
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Nathan vr aug 08, 2008 9:05 pm

en de EK's en WK's dan ???
Nathan
Nathan
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 523
Leeftijd : 31
Registration date : 27-05-08

http://www.Warezws.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van koen1982 vr aug 08, 2008 9:23 pm

De russische competitie loopt ook volgens dat regime dat Degryse voorstelt. Zij waren er toch ook bij op het EK in Oostenrijk en Zwitserland.
koen1982
koen1982
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 182
Leeftijd : 41
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hervormingen Belgisch voetbal Empty Re: Hervormingen Belgisch voetbal

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum