Onside Sport & Prono
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boycot

+3
koen1982
Sonic89
Zatte Prei
7 plaatsers

Ga naar beneden

Boycot Empty Boycot

Bericht van Zatte Prei di mei 27, 2008 9:44 pm

Wat vind jij van de acties die de andere landen ondernemen? Moet China maar eens beseffen dat ze héél slecht bezig zijn inzake mensenrechten, Tibet, ... of kan je dat allemaal geen bal schelen en wil ge gewoon de OS zien? Laat het hier weten ...

Zatte Prei
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 5
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Boycot Empty Re: Boycot

Bericht van Sonic89 di mei 27, 2008 11:01 pm

Kwil de OS wel zien ,maar China is zeker ni goe bezig wat betreft mensenrechten. Kvin et wel goed da ze hun eigen cultuur willen behouden, maar kheb het toch ni zo voor hun "anti-westerse" mentaliteit. Maar den FCB kan preciezer zijn denk ik, want vo tzelfde geld ben ek ier volledig fout.

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Boycot Empty Re: Boycot

Bericht van koen1982 za mei 31, 2008 12:00 pm

De OS moeten een sportevenement zijn. Al die sporters kijken er al 4 jaar naaruit, we kunnen hen niet treffen met zo'n boycot.
koen1982
koen1982
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 182
Leeftijd : 41
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Boycot Empty Re: Boycot

Bericht van Fcb za mei 31, 2008 3:24 pm

Mja, ik denk dat al dat boycotten weinig gaat uithalen en zelfs een omgekeerd effect gaat teweeg brengen bij de Chinese bevolking.

Ik was in China op het moment dat de grote politieke uitspraken gedaan werden (premiers die niet naar de Spelen komen, atleten die hun ongenoegen uiten etc). Echt in de media kwamen die zaken niet, maar de meeste Chinezen wisten er wel iéts van. Ge kunt zeker niet zeggen dat de overheid die informatie angstvallig geheim houdt. Maar dan nog: het interesseert de gewone man niet echt wat de buitenwereld van de situatie denkt. Ten eerste heeft China het buitenland eigenlijk niet nodig (of dat waar is of niet, laat ik in het midden) en ten tweede... Ze snappen de kritiek ook niet echt goed. Vergeet niet dat de situatie in China voor de meeste mensen fel geëvolueerd is tov 50 jaar geleden. Ook al zijn er soms schrijnende situaties, het grote meerendeel van de bevolking is gelukkig met de regering. En akkoord, de machthebbers doen er graag een schepje bovenop maar ik moet eerlijk toegeven dat ik positief verschoten ben van de regering. Ik heb dan nog eens in een "kleine" provinciestad gewerkt, dus ik kan mij voorstellen dat de situatie in steden als Beijing en Sjanghai nog beter is.

Chinezen hebben dan ook nog eens een groot eergevoel. Het geroep en getier van de westerse landen haalt dus weinig uit, het gaat zelfs een groter "zij tegen ons"-gevoel creëeren, waar de Chinese overheid alleen maar voordeel uit kan halen. Dan is er natuurlijk de kwestie-Tibet, daarover zwijgt de regering wel iets luider dan over zogenaamde schendingen van de mensenrechten. Maar ik vraag mij af of de gewone man wel degelijk wakker zou liggen van die problematiek. Ze hebben immers vertrouwen in hun regering.

Samengevat: er is nog héél wat werk aan de winkel in China, maar ik denk dat ze wat dat betreft wel "zelfbedruipend" zijn (ze komen er zelf wel). Het zal mss nog een aantal jaren/decennia duren, maar gepush vanuit het westen zal zeker niet het gewenste resultaat hebben. Een rustige dialoog is een veel betere optie.
Fcb
Fcb
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 135
Registration date : 25-05-08

https://onside.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Boycot Empty Re: Boycot

Bericht van Vasa do jun 05, 2008 1:32 am

Hoewel ik persoonlijk ook wel voorstander ben van een autonoom Tibet, en niks heb tegen de Dalai Lama als geestelijk voorbeeld, vind ik het toch vreemd hoe vele rationele, atheïstische mensen zo hard op tafel slaan om de Dalaï Lama het leiderschap van Tibet terug te geven.

Uiteindelijk gaat het om een willekeurig gekozen persoon, die leider mag worden omdat mensen geloven dat hij een bodhishvata is.
Hoeveel van die mensen die zo anti-China zijn zouden willen dat de aartsbischop leider wordt van België?

(Vanzelfsprekend weet ik ook wel dat er chinezen naar daar gevoerd worden om daar te wonen en zo een "democratische" meerderheid te krijgen voor hun overgang naar republiek, en dat de rechten van de monnikken worden geschonden.)

Vasa
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 31
Registration date : 28-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Boycot Empty Re: Boycot

Bericht van Canarus do jun 05, 2008 1:30 pm

ik denk ook dat de gewone chinees zich daar niets van aantrekt. ze hebben wss wel andere dingen om hun zorgen om te maken.

ik vind ook dat china zich zwaar moet herpakken maar dat kan ook gezegd worden van bepaalde islamlanden en die moeten het zelf ook langzaam aan oplossen. kijk naar turkije, die zijn een beetje voorop op hun 'soortgenoten' maar ze zijn er ook geraakt en dat via eigen wil. het komt wel goed, alleen zal het mss niet meer voor onze tijd zijn.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Boycot Empty Re: Boycot

Bericht van djourik do jun 05, 2008 3:25 pm

sport en politiek moet gescheiden gehouden worden vind ik.

moesten ze mij verbieden om naar china te gaan, ik zou toch gaan zulle.
djourik
djourik
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 397
Leeftijd : 47
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Boycot Empty Re: Boycot

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum