Onside Sport & Prono
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Comeback Lance Armstrong ??

+4
Fiatagri
Canarus
Sonic89
foempe
8 plaatsers

Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van foempe di sep 09, 2008 10:40 am

Lance Armstrong plant comeback


Lance Armstrong breekt zijn pensioen af en komt volgend seizoen als prof terug in het peloton. Gisteravond meldden Amerikaanse media dat als 'een gerucht opgevangen in zijn omgeving'.

Lance 'The Boss' Armstrong als 'Comeback Kid'? Het zou de eerste kampioen niet zijn die na enkele jaren pensioen een terugkeer waagt. In februari nog deed Mario Cipollini het hem voor toen hij na aandringen van modekoning Michael Ball zich het pleuris trainde om voor het extravagante Team Rock Racing de Tour of California te rijden. Daarna hield SuperMario het voor bekeken.

Krijgt deze Californische rittenkoers ook de primeur van het wielerverhaal Armstrong Deel Drie? Dat nieuws circuleert hardnekkig in de Verenigde Staten. Net als het feit dat Armstrong ook Parijs-Nice en godbetert de Tour de France zal rijden. The Boss , steenrijk als hij is, hoeft zelfs geen salaris maar wel bonussen, maar dan wel naar Amerikaanse normen waarschijnlijk.

Er zijn verschillende redenen om aan te nemen dat dit 'nieuws' zomaar niet uit de lucht is gegrepen. Het borrelde vorige week als gerucht op in de Eurobike Show in het Duitse Friedrichshafen en werd ook opgevangen in de Amerikaanse Tour of Missouri. Volgens de Amerikaanse wielersite Velonews was de primeur bestemd voor Vanity Fair , een maandblad dat later deze maand in Amerika verschijnt. Opvallend is ook dat zijn persoonlijke manager Mark Higgins niet thuisgeeft op directe vragen in die richting.

De geruchten werden vooral gevoed na de tweede plaats van Armstrong in The Leadville Trail 100 , een loodzware mountainbikerace waaraan hij begin augustus deelnam. En dat was niet zomaar een mountainbikekoers, maar een wedstrijd van 100 mijl (ruim 150 kilometer) die op 4.000 meter hoogte wordt gehouden. Daarin eindigde het sportbeest tweede achter Dave Wiens.

Een ander belangrijk gegeven is dat Lance Armstrong zich opnieuw op de rol zette van het US-antidopingprogramma voor out of competition- controles. Het Amerikaanse antidopingagentschap schrijft voor dat elke atleet die zijn pensioen afbreekt om terug te keren, zich zes maanden vooraf moet melden om een actueel bloedbeeld samen te stellen van de atleet.

Competitiebeest

Op 18 september viert de voormalige triatleet zijn 37ste verjaardag. Sinds de Tour van 2005, waarin hij voor de zevende keer op rij won, is hij eigenlijk competitief sporter af. Drie jaren deed hij van alles en nog wat. Hij zette zich verder in voor zijn kankerfonds The Foundation , werd een politieke carrière voorspeld als toekomstig governor van Texas, maar was de afgelopen jaren vooral voer voor de tabloids. Het aantal jetsetvrouwen en Hollywoodsterren die de revue passeerden, oversteeg haast dat van zijn Touroverwinningen. De laatste in de rij was Kate Hudson, een Amerikaanse actrice die de rol van Penny Lane speelden in de kaskraker Almost Famous .

Tussendoor liep hij ook al een drietal marathons. Twee keer New York en een keer in Boston, waar hij met een tijd van 2u50'58" in de top-500 finishte. Qua loopkwaliteiten moet hij het afleggen tegen Laurent Jalabert, ook een ex-renner.

Armstrong heeft ervaring met comebacks. Op zijn 22ste werd hij al wereldkampioen bij de profs in Oslo 1993, maar drie jaar later werd teelbalkanker bij hem vastgesteld. Hij leek een vogel voor de kat maar overwon de ziekte en keerde met vallen en opstaan terug in het peloton. In 1998 werd hij voor US Postal Service vierde in de Ronde van Spanje. Toen de Texaan uit Austin echter diezelfde winter Johan Bruyneel vroeg om zijn ploegleider te worden, begon hij aan een ongeëvenaarde successtory in de Tour de France. Ondertussen is diezelfde Bruyneel nu ploegmanager van Astana en heeft hij met Alberto Contador een opvolger gevonden voor L.A. Geconfronteerd met het nieuws rond zijn voormalige poulain, antwoordde Bruyneel vanuit de Vuelta: 'Ik veronderstel dat het een gerucht is. Indien het echter zo zou zijn dat hij effectief weer trek heeft om in het peloton terug te keren, dan kan ik me niet voorstellen dat hij in een andere ploeg rijdt dan de mijne.' Wordt vervolgd.

Bron : sportwereld.be
foempe
foempe
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 68
Leeftijd : 54
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Sonic89 di sep 09, 2008 11:36 am

Dit nieuws heeft Bruyneel ondertussen al ontkend.
Volgens hem komt Armstrong niet bij Astana en traint die gewoon om zijn conditie op peil te houden voor eventueel enkele veldritten in de VS.

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van foempe di sep 09, 2008 1:49 pm

zou goe kunnen ... voor 't geld moet em et niet meer doen hé smile
foempe
foempe
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 68
Leeftijd : 54
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Sonic89 wo sep 10, 2008 12:14 am

BLijkbaar komt die comeback er toch, want blijkt dat Armstrong himself een comeback heeft bevestigd. Hij wil voor een 8e keer de Tour winnen.
Tja dan weten we wie er volgend jaar de Tour wint zeker Very Happy

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Canarus wo sep 10, 2008 1:32 am

ik hoop zo dat het hem mislukt. en dan ga ik lachen... Very Happy
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Fiatagri wo sep 10, 2008 3:28 pm

Ik was nen Armstrongfan maar ik denk ni da hij nog eens gaat winnen, als hij al meedoet.
Fiatagri
Fiatagri
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 457
Leeftijd : 38
Registration date : 30-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van dukeman wo sep 10, 2008 3:33 pm

Hoe kunde daar nu ne fan van zijn.
Zo arrogant!
Ik wil hem eiglijk eens goe op zijn bakkes zien gaan.
Laat hem maar komen.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Driller wo sep 10, 2008 7:03 pm

what the duke said
Driller
Driller
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 224
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Sonic89 wo sep 10, 2008 9:23 pm

ER zijn wel zoveel arrogante topsporters, ge zijt ervoor of ni he.
Zo kan ek wel genoeg voorbeelden opsomme van arrogante sporters die'k ni afkan.
Armstrong was mss wel arrogant, maar hij bewees wel elk jaar dat hij er stond. Hij heeft ook zo'n paar etappes gewonne die gewoon prachtig zijn om nog te bekijke op youtube bvb. (die etappe bvb waarin hij in 1 klim tot 2 keer toe valt en toch nog terugkomt, demareert en wint.)

Sonic89
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 249
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Fiatagri wo sep 10, 2008 11:34 pm

Tja, ik had het ni voor ne rosse krabber als Ulrich die nooit aanvalde. En dan kwam daar me Armstrong de verlossing, eindelijk ene die den ene aanval na den andere plaatste... en veel meer moet ge dan ni hebben om er fan van te worden.
Fiatagri
Fiatagri
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 457
Leeftijd : 38
Registration date : 30-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Driller do sep 11, 2008 9:05 pm

Volgens mij (en ik ken er nog zo die zo denken) zat den Armstrong bomvol doping, onder het mom van "kankermedicijnen" of dergelijke.
En ik zeg nog maar is erbij, volgens mij
Voor dak hier den halve wereld op menne kop krijg
Driller
Driller
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 224
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Canarus do sep 11, 2008 9:23 pm

ik kan mij ook niet van die indruk ontdoen. maja ik heb geen bewijzen maar ik moet die kerel niet, en heel zijn entourage van amerikanen al zeker niet.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van dukeman do sep 11, 2008 9:37 pm

Het is allemaal heel bewonderendswaardig wa hij gedaan heeft, en ik ga hem ook ni beschuldigen vooraleer ze echte concrete bewijzen vrijgeven, maar da is nog geen reden om zo zelfingenomen te acteren. Ik weet niet of hij in zo'n rol gegroeid is of altijd al die persoon was. Spijtig dat supersterren het zo hoog in hun bol krijgen.
dukeman
dukeman
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 360
Leeftijd : 36
Registration date : 27-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Canarus do sep 11, 2008 9:56 pm

maja tis gewoon een amerikaan in al zijn aspecten. die gaat mss wel vriendelijk zijn maar gewoon arrogant en een beeke te hoog van de toren blazen gelijk de meeste amerikanen die ik ken.
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Fiatagri do sep 11, 2008 10:28 pm

Tja, ge kunt zoveel over het zogezegd dopinggebruik van Armstrong leuteren maar ik heb er nog geen bewijzen van gezien en hij is nooit uit den tour gezet ofzo, in tegenstelling tot vele anderen.

En derbij diee mens heeft kanker overwonnen, ik denk wel da u da wa veranderd ze. En hij heeft echt iedereen tegen hem gehad om niet nog eens den tour te winnen en toch bleef hij maar winnen. Arrogant of ni, dan zijde ne sterke mens en verdiende respect.

en nog eens iets: stel da Armstrong doping pakte, de rest deed da ook dus dan heeft de beste nog altijd gewonnen he. En stel da hij geen pakte, dan is hij beter zonder doping dan de anderen met doping smile
Fiatagri
Fiatagri
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 457
Leeftijd : 38
Registration date : 30-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Canarus vr sep 12, 2008 1:42 pm

volgens mij pakt die gewoon veel dope maar wordt hij goed beschermt.
en wat is er nu erger dan een vermeodelijke misdadeiger die zijn straf eenvoudig ontloopt.

srr maar de koers geeft de laatste jaren genoeg dopingzondaars opgebracht, wrm zou de "sterkste" man dan zelf geen dope pakken :s

ik denk van eddy merckx datie dope genomen heeft, ja zelfs van hem maar die mens is er simpel bijgebleven in tegenstelling tot de boss. onze leeuw van vlaanderen johan musseeuw heeft zelfs gepakt maar ondanks zoeen fout oneindig respect voor die twee heren.

maar voor lance, dacht het niet ze...
Canarus
Canarus
Profvoetballer
Profvoetballer

Aantal berichten : 800
Leeftijd : 35
Registration date : 26-05-08

http://www.screwcrew.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van djourik vr sep 12, 2008 2:26 pm

ik denk ook wel dat armstrong vol doping zat/zit, maar zolang hij niet gepakt is met een positief plaske of abnormale bloedwaarden is hij clean. ofwel is hij de dopingonderzoekers te slim af met één of andere manier. voor mij mag hij terug komen, kan alleen maar meer spanning meebrengen in de tour. kzou wel de confrontatie willen zien met contador ea jonge wolven.

ik ben ook wel gene armstrong-fan. en arrogantie, als ge den beste zijt, moogt ge da wel wa hebben. helaas vind ik dat armstrong er een bikke te veel heeft

@ canarus : merckx is ooit betrapt geweest op doping
djourik
djourik
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 397
Leeftijd : 47
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van foempe vr sep 12, 2008 2:27 pm

wat is dan het verschil tussen den ene die dope pakt en die wel respect verdiend, en den andere die pakt en geen respect verdiend ??

wat bvb musseeuw betreft : voor die heb ik nu als - een beke - wielerliefhebber gene zak respect meer se. Iedereen jarenlang zand in de ogen strooien, dik geld verdienen en op 't moment dat em toch niet meer rijdt en zijn velowinkelke van de grond is geraakt, doodleuk toegeven dat em gepakt heeft.

awel, op zo'n moment voel ik mij als gemiddelde toeschouwer ook serieus gepakt en dan kunt ge voor zo iemand totaal geen respect meer opbrengen.

't is zoals fiat zegt : armstrong is nog altijd niet veroordeeld voor dopinggebruik - ondanks de vele controles en de nieuwe technologieën.
foempe
foempe
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 68
Leeftijd : 54
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van kurt vr sep 12, 2008 2:49 pm

Je mag nog zoveel doping nemen als je wil,als je niet genoeg traint en niet genoeg over hebt voor je sport dan zal die doping niet veel helpen.Armstrong mag nu nog gepakt hebben,de anderen hadden ook gepakt (reeds bewezen - telekom ploeg oa),hij trainde dan ook als een zot om die tour te winnen,tot 7 keer per dag eenzelfde col beklimmen zelfs in barre weersomstandigheden,hij wist van elke col waar hij het verschil kon maken.Da's mijn mening hierover.

Als hij naar Astana zal gaan,wat gaat Contador dan doen?

kurt
Opkomend talent
Opkomend talent

Aantal berichten : 149
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van foempe vr sep 12, 2008 2:53 pm

contador gaat em met open armen ontvangen, zo las ik dees week in de gazet.

ik veronderstel dat ze dan met 2 kopmannen gaan rijden, en diegene die het beste geklasseerd staat de meeste kans geven zeker ??

als "the boss" naar astana gaat toch (al gaan we daar wel van uit)
foempe
foempe
Cafévoetballer
Cafévoetballer

Aantal berichten : 68
Leeftijd : 54
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van djourik vr sep 12, 2008 3:51 pm

ja da is ook waar, armstrong is wel een trainingsfreak.
djourik
djourik
Medebeheerder
Medebeheerder

Aantal berichten : 397
Leeftijd : 47
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Comeback Lance Armstrong ?? Empty Re: Comeback Lance Armstrong ??

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum